“Ik hou van bezig zijn en nieuwe uitdagingen aangaan. Dat heeft me regelmatig in de problemen gebracht... Ik wou een goeie mama en partner zijn én ook nog eens uitblinken in mijn job. Dankzij mijn ervaring in heel diverse sectoren én een paar keer goed met mijn hoofd tegen de muur te gaan, weet ik nu hoe je niet verdrinkt in te veel werk. En die kennis geef ik met veel liefde door. Omdat ik het belangrijk vindt dat iedereen die gepassioneerd is niet kopje onder gaat.”
ANNE-MARIE ANTONIS - OPRICHTER COGRO
Haar carrière begon als traffic manager op de marketing afdeling van LEGO. Al snel kreeg ze de multimedia onder haar vleugels en werd ze na een reorganisatie in het bedrijf marketingmanager Benelux.
Lessons learned: werken voor een merk is fijn - een topteam geeft energie - een titel zegt niet alles en een reorganisatie is niet fijn...
Met deze ervaring trok ze naar Chiro, waar ze verantwoordelijk werd over het jeugdverblijfcentrum Heibrand in Westmalle.
Lessons learned: mensen aansturen is een energievreter voor mij (maar ik hou van een goeie second hand!) - ook een vzw moet geld (en een goed businessplan) hebben om te overleven - wat de buitenwereld denkt komt niet altijd overeen met de werkelijkheid (jeugbewegingen zijn geen concurrentie, ze werken prima samen achter de schermen!)
Ondertussen was duidelijk dat ze vooral graag in bedrijven werkte die de blijheid van kinderen voorop stelt, en sales was nog een onontgonnen gebied. Bij Plopsa begon ze dan ook als account manager voor Antwerpen en Limburg en groeide ze na 5 jaar door tot sales-en marketing verantwoordelijk Nederland.
Lessons learned: ik ontdekte mijn energiegevers: een evenement organiseren en blije klanten.
Toen Anne-Marie zwanger was van haar eerste kindje, besloot ze het roer om te gooien en te focussen op het moederschap. Bij Dol-Fijn vzw kreeg ze de kans voor een halftijdse job als boekhouder. Ze leerde het vak bij en ging het combineren met zelfstandige opdrachten voor zover haar nieuwe gezin dit toeliet.
Lessons learned: als je wil, kan je!
Door de connecties als stagebegeleider, kreeg ze de kans om bij Thomas More Hogeschool aan de slag te gaan als docent voor marketing- en strategie-vakken. Een job die ze nu nog steeds met veel passie doet.
Lessons learned: mensen tot inzichten brengen maakt mij blij.
Op dit moment volgt ze haar passies: haar gezin zal altijd prioriteit blijven en de resterende tijd gaat naar het werk en haar vrienden. En als ze overtuigd is van het maatschappelijk belang van een project, gaat ze daar ook voluit voor. Elk jaar voorziet de Dag van de Collega als werkervaringsproject voor studenten, maar ook om de werkende Belg een hart onder de riem te steken.
Lessens learned: maak keuzes die je helpen je kernwaarden uit te bouwen. Dan alleen kan je gelukkig worden.